2010. júl. 21.

Helyzetjelentés - project "S"/4

Megtörtént a darabok összeillesztése. Egész jól sikerült, csak pár milliméteres eltérések lettek a hajtókáknál. Megszerkesztettem a derék(csípő)pántot is, fel is varrtam. Remekül összefogta a berakásokat kezdett igazi szoknya kinézete lenni. Sajnos nem ellenőriztem a szimmetriát az elején. Viszont felvarrtam a régi pólóból kivágott mintát a hátuljára. A sarkainál kézzel kellett varrnom, mert géppel nem fértem hozzá. Kicsit küszködtem az anyagok kontextusának különbségei miatt, de egész elfogadható lett a végeredmény. Már csak a végső összeillesztés hiányzott. Azaz a cipzár. Az egyik oldalán már fel is varrtam elöl, és ráférceltem a csípővonalra. A bibi akkor jött, mikor a cipzár másik felét is a helyére illesztettem. Ugyanis az eleje két oldalának hossza között fél centis különbség lett. :( Nem tudom, mi és hol csúszott el. Persze, nem azonnal szembetűnő, és bolti ruhákon ennél durvább hibák is előfordulnak, de azért akkor is bosszantó. Talán a cipzár maga eltereli majd a figyelmet erről a kis bakiról. Legközelebb majd jobban odafigyelek. Bár amennyire piszkál, az is lehet, hogy ott szét fogom bontani, és újra felvarrom. Mert az a rövidebb, amelyiket már félig levarrtam, szóval ezt még lehet, hogy hozzá tudom igazítani. Majd holnap meglátom. És ha fent lesz a cipzár, fel is varrhatom az egész szoknyát a felsőre, és kész is lesz a ruha. Bár még a cipzár mögé lehet, hogy bevarrok valami kis "takaró" anyagdarabot.
A mai nap folyamán elkészítettem a lábszárvédők szabásmintáját is. A terv szerint ezek is hajtókában fognak végződni, végig vízszintes rakott fodrokból állnak, a térd alatt megköthetők lesznek, és a kötők felett még lesz egy kis perem. A perem mögül pedig egy rövid, éppen csak elöl a térdet takaró rész indul.
Még lehet, hogy egy kesztyű is lesz hozzá, ami a kerekesszékekhez való egyszerű kesztyűk szabásmintájára fog épülni. (Talán kicsit morbidnak hangzik, de szerintem nincs ezzel semmi baj.)
A kész ruha elölről és hátulról

3 megjegyzés:

  1. Megismerted? :D
    Csupa lyuk volt már, meg szanaszét deformálódott, de nem bírtam kidobni, mert imádom az anyagát!
    Így inkább... újrahasznosítottam! :)

    VálaszTörlés