2011. ápr. 26.

Project "Ice PJ"

Nos, az alap koncepció valójában egy overall volt. De a fő kitétel az volt, hogy NAAAAAGYON bő legyen a szára. Ez megvalósult. A szárak kerülete 1-1 méter. ^^ Talán túlzásnak tűnik, én beleszerettem ebbe a szabásba. A végső terv egy magasított derekú (egészen mell alá szabott) nadrág lett, két hatalmas szárral, és egy húzózárral az elején. Természetesen csípőtől felfelé testre simuló. Már érlelődött bennem vagy két hete. De anyag is kellene az alkotáshoz. És sajna éhkopp van. :( Még a 390.-/m-t sem engedhetem meg magamnak... Anyósjelöltem meghallotta, hogy efféle alkotói(anyagi) válságban vagyok, és előkotort pár anyagot, amiket még régen vett, de végül semmit nem készített belőlük. Le is csaptam egy erős vászonanyagra, ugyanis eredetileg valami vékonyabb farmerszerű szövetből terveztem. A színe sajnos nem volt az igazi: világoskék, fehér csíkokkal. Azóta is "matracvászonnak" csúfolom. Volt egy darab farmer anyag is, de az kevés lett volna. A matracvásznam 4,5 nm volt, ami elég kellett, hogy legyen egy akkorka testre, mint az enyém.
Egy teljes napig szerkesztettem a szabásmintát. Egy nadrágalapot dolgoztam át, hogy a szárak aljának körmérete 1 méter legyen. A derekához pedig hozzáillesztettem egy régebbi mell alatti fűző szabásmintát. Mindezt úgy kellett megoldanom, hogy a formázóvarrások végigfussanak a ruhán. Magyarul a kész ruha 8 darabból álljon össze. (Azaz, egészen pontosan 10-ből, mert a háta közepe darabjait deréktól felfelé külön szabtam, hogy az anyag csíkjai ne ferdüljenek.) A nap végére elkészült a 4 szabásminta (2 eleje és 2 háta), és az ülep részétől felfelé kiszabtam belőle egy újságpapír-prototípust. Igaz, elszakadt, miközben felvettem, de megnyugtatott, hogy orbitális mellészerkesztés nem történt. :) (Tudjátok, az őrült és a zseni majdnem ugyanaz! :P )
Másnap kiterítettem az anyagot teljes valójában a padlón (ilyenkor imádom a hatalmas szobám), és miután kipróbálgattam, hogyan fektessem a szabásmintáimat úgy, hogy a csíkok párhuzamosan fussanak majd végig a testemen, szépen rágombostűzgettem a 4 mintát. Körberajzoltam. Kivágtam. Átforgattam az anyag másik végéhez, ott csíkot a csíkra illesztettem. (Ja, mert nem csak csíkos, de csíkmintás. Értsd: a csíkok sűrűsége nem állandó. O.O) Végül kiszenvedtem a 8 tökéletesen passzoló részt (meg a két kis cafatot a hátához), és kivasaltam őket.
Egy újabb nap volt, amikor is nekiláttam az összeillesztésnek. A tőlem megszokott pontossággal csíkot csíkhoz, görbületekre ügyelve, és nem értve, hogy lett néhol hosszban 2 centis difi... :S De szépen összevarrtam, ülepnél triplázva, és minden szélet cikkcakkal elszegve (Ó, mennyire megkönnyítené a dolgom egy szegő varrógép!). Minden varrás előtt végig gombostűztem, hogy az elcsúszás kockázatát minimálisra csökkentsem. (Ebből következik a több száz tűszúrás, amit összevarráskor elszenvedtem. :S) Természetesen így már megtörténhetett az első próba. És azonnal kiderültek a hibák, amiket a szabásminta szerkesztésekor követtem el. Én 3-at számoltam... -.-
1. Az elején (pocaknál) kis kidudorodás. Nyilván a pocaknak is kell hely. De az én méreteim alapján nem nagyon kellett volna itt ilyennek lennie. Persze, ez az első nadrág, amit nem csípőre terveztem, hát tanulok belőle. (Számomra lehangoló hír: a "pocak-helyet" kitöltöm... :/ )
2. A háta közepénél anyagtöbblet keletkezett. Vagy a fűző és a nadrág derékvonalának illesztésénél kutyultam el valamit, vagy egyszerűen csak nem kellett volna külön szabnom. Bár előrehajoláskor eltűnik a kis, kereszt irányú "hurka", szóval az is lehet, hogy ez sem véletlenül alakult így, hanem azért, hogy a ruha  ne csússzon le  a hátamról, ha lehajolok.
3. Az ülepe túl alacsony lett. A csípőmön tökéletesen nyugszik, a derekamon passzol, és a mellem alatt végződik, épp ahogy elképzeltem. Csak épp az ülep nem a "lábaim elágazásánál "van, hanem pár centivel alatta. Nem igazán tudom, hogy ez mennyire abnormális, minden esetre én nem így terveztem. :(
Ezeket leszámítva a ruha teljesen oké volt, így a következő napon bevarrtam a húzózárat (sajna, nem lett a legszebb). A felső széleket nagyon szépen sikerült eldolgoznom, kifejezetten büszke vagyok rá! Az aljából pedig majd 10 centit hajthattam fel, úgyhogy szépen tartja az ívet.
Ennyi volt a nagy munka, összesen 4 sűrű nap. Azért mondhatom azt, hogy olyan lett, amilyenre akartam, és sikerként fogom elkönyvelni. Még egy-két módosítás lesz rajta:
- A hátára, a kereszt irányú varrásra (ahol "hurkásodik") teszek egy kis pántot két gombbal.
- És befestem!!! Mert sajnos ehhez a világoskékhez nem tudok hozzáöltözni. :( Vettem egy "világoszöld" batikfestéket, ami a minta szerint inkább afféle zöldesszürke. Befestem a maradék anyagot is, mert lehet, hogy csinálok belőle egy kis felsőrészt is (egy mell alatt szabott feles ujjú zakóra gondoltam). ^^
A névválasztás a nemszeretem-színt és a minta miatti pizsama-érzetet hivatott tükrözni... :/
A nadrág elölről és oldalról

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése