2011. ápr. 7.

Finish project "Skirtie"

Ezzel meg is volnánk. Viszonylag hamar befejeztem, még ahhoz képest is, hogy azért csak sikerült elrontani... :S
Ugyanis a csípőrészt sikerült elbasz elszabni, amire persze csak akkor jöttem rá, mikor mindennel elkészültem. Úgyhogy bonthattam vissza a húzózárat, és a derekán a ferdepántként felvarrt nyakkendőszárakat. De legalább a nyakkendők és a farmer rész illesztéséhez nem kellett hozzányúlni. Ez is valami! :D Megpróbálom ott folytatni, ahol legutóbb abbahagytam, és kihagyom a kis "malőrt". :P
Tehát: az összevarrt farmerdarabkákat ráillesztettem a nyakkendősorra, és összegépeltem, majd elszegtem. Ezután bevarrtam a hátára a húzózárat, és alatta összevarrtam a széleket. Végül két keskeny, hosszú (kb 80 cm) nyakkendővéget összevarrtam a levágott végükön, és a varrást a szoknya eleje közepéhez illesztve ferdepántként felvarrtam. A húzózár utáni részen a nyakkendőszárak szélét még további 4-5 centin összegépeltem, hogy könnyebb legyen majd masnira kötni. Hát ennyi volt.
Bárki készíthet magának otthon ilyen "újrahasznosított" szoknyát. A család férfitagjaitól kérjük el a nagynénitől karácsonyra kapott, soha nem hordott fertelmes nyakkendőket, és/vagy nézzünk be egy-két használtruha boltba, ahol potom pénzért kaphatunk válogatottan "különleges" darabokat. Csak levágjuk a vastagabb végüket, összevarrjuk őket a széleiknél, és eldolgozzuk valamilyen módon a derékrészt (sok időt megspórolhatunk pl, ha csak simán rávarrunk ferdepántot, és a húzózárat is kihagyjuk). Én ezt a művemet nem mondanám kifejezetten szépnek, de prototípusnak elmegy. Ha lesz egy kis pénzem és időm turikba járni, keresek jobban összepasszoló nyakkendőket, és egy kicsit rövidebb szoknyát készítek belőle... Vagy éppen egy nagyon hosszút... (már forog is tovább a kerék...)
A kész szoknya szemből és oldalról. Elsőnek elfogadható...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése